top of page

The key to running a successful kitchen is what I call the ‘3 F’s.’ Be Firm, Be Fair, and Be Friendly with your staff, your guests, and yourself

ONZE HORECA DIENSTVERLENING

HORECA-ADMINISTRATIE

Hospitality Finance is volledig gespecialiseerd in de gastvrijheidssector. Met meer dan 20 jaar ervaring in het voeren van horeca-administraties, kennen wij de sector als geen ander. Ons horeca-administratiekantoor werkt ten aanzien van de primaire processen uitsluitend online. Wij richten samen met u de horecaboekhouding in. Hierbij koppelen wij uw bank en zorgen ervoor dat al uw digitale facturen eenvoudig vanuit uw leveranciers in de administratie terecht komen. Maandelijks stuurt u ons de omzetgegevens of verstrekt ons de inlog van uw kassasysteem.  Mocht u toch nog papieren facturen ontvangen, dan maakt u een foto via de app. Natuurlijk verzorgen wij voor u ook de btw aangiften en de loonadministratie. In principe hoeft u dus weinig zelf te doen, terwijl uw horeca-administratie wel elke maand prima op orde is. Hierdoor kunt u zich volledig op uw horeca-onderneming richten. Ieder zijn vak zullen wij maar zeggen. 

HORECA-DASHBOARD

Wij hebben een speciaal online horeca dashboard voor u ontwikkeld op basis van onze kennis van de sector. Wij zijn ervan overtuigd dat een focus op de drie belangrijkste financiële pijlers van een horeca-onderneming voldoende is voor een gezonde bedrijfsvoering:

omzet, brutomarges en personele kosten.

Ons online horeca dashboard geeft u heel overzichtelijk deze gewenste inzichten. En het mooie is dat dit dashboard direct gekoppeld is aan uw administratie. Mochten er wijzigingen plaatsvinden in uw boekhouding, dan zijn deze direct zichtbaar in uw dashboard. Dus u bent altijd actueel. Met dit horeca dashboard ziet u exact of en in welke mate uw prestaties afwijken van uw doelstellingen. En dat biedt u weer handvatten om snel te kunnen acteren. Zo zegt een afwijking in de brutomarge niet zoveel, indien de marges per productgroep niet inzichtelijk zijn. Wij bieden die inzichten wel, omdat wij omzetten en inkopen administreren naar veel verschillende omzetgroepen. 

JAARRAPPORTAGES EN AANGIFTEN

Aan het einde van het jaar stellen wij de jaarrekening op inclusief de daarbij behorende aangiften. De jaarrekening en de aangiften zijn voor ons meer een formele aangelegenheid. Als deze namelijk tot verrassingen zou leiden, dan zijn er te weinig contact momenten geweest tussen u en ons kantoor. Daarnaast kan dit betekenen dat u te weinig gebruik heeft gemaakt van de inzichten in uw online horeca dashboard. Zodra de jaarrekening(en) en aangifte(n) in concept gereed zijn dan ontvangt u van ons bericht. Naar wens kunt u deze met ons bespreken. Een 'jaarrekeningbespreking' zien wij meer als gesprek om de strategie voor het komende jaar te bespreken dan een presentatie van historische cijfers. 

TARIEVEN DIENSTVERLENING

Onze tariefstelling is in eerste instantie gebaseerd op de arbeidsinzet om uw horeca-administratie volledig te kunnen voeren. Hiervoor maken wij op basis van een persoonlijk gesprek een inschatting. Des te minder administratieve handelingen des te lager de maandelijkse kosten. Dat betekent dat indien u meer omzet gaat draaien de kosten niet automatisch mee gaan stijgen. In de praktijk zien wij veelal het tegenovergestelde. Mocht onze inzet  onverhoopt hoger zijn dan begroot, dan treden wij met u in overleg. Er ligt hier namelijk een gemeenschappelijk belang. Voor ons maakt een overzichtelijke administratie het werk aangenamer en voor u scheelt dat weer in de maandelijkse kosten.

 

Wij werken met het boekhoudpakket Reeleezee. U betaalt zelf de maandelijkse abonnementskosten (afhankelijk van de kenmerken van uw onderneming). Wij richten het kosteloos voor u in conform onze maatstaven en zodat het aansluit bij ons Horeca Online Dashboard. 

Voor het voeren van de horeca-administratie rekenen wij een standaard tarief van €57,50 per uur. Dat klinkt mogelijk als hoog, echter gaat het uiteindelijk om de kwaliteit en snelheid van de verrichte diensten. Daarom zegt een uurtarief niet altijd iets. Wij zijn ervan overtuigd dat wij sneller, maar vooral ook veel meer horeca-expertise in huis hebben dan onze collega dienstverleners. Om toch iets van een indicatie te kunnen geven...Het voeren van een complete horeca-administratie kost ons kantoor gemiddeld 4 tot 5 uur per maand. 

Voor het jaarwerk rekenen wij een standaard tarief indien de administratie door ons kantoor is gevoerd. Een jaarrapport (balans en V&W voor de aangifte) kost inclusief de aangifte IB zelf €975 euro. 

Alle tarieven zijn uiteraard exclusief BTW en gebaseerd op ons prijspeil 2022.

bottom of page